منوراژی چیست و درمان آن چگونه است؟

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

به قاعدگی شدید (خونریزی زیاد در هنگام عادت ماهانه) اصطلاحاً «مِنوراژی» (Menorrhagia) گفته می شود. بعضی از خانمها نسبت به سایرین دارای قاعدگی های شدیدی هستند. با اینحال، اگر خونریزی قاعدگی بیشتر از هفت روز طول بکشد و با تامپون و یا پوشک نیز نتوان آن را کنترل نمود و یا اینکه حاوی لخته های بزرگ خون باشد، آن را به عنوان منوراژی محسوب می کنند. از هر 20 خانم، یک نفر دچار منوراژی می باشد. این وضعیت در خاننم هایی که به سن یائیسگی نزدیک می شوند شایعتر می باشد.

پریود شدید چگونه درمان می شود؟

اگر قبلاً دچار قاعدگی شدید نشده بودید، برای تشخیص علت و درمان نزد پزشک بروید. در این فاصله، کارهای زیر ممکن است مفید باشد.
√ استراحت کنید. کم‌کردن فعالیت به کم شدن خونریزی کمک می‌کند.
√ برای درمان قاعدگی شدید ویتامین C بخورید. یکی از راه‌های ساده برای کم‌کردن خونریزی خوردن مقادیر زیاد ویتامین C است که باعث محکم شدن دیوارهٔ مویرگ‌های خونی رحم شده و جریان خونریزی را کاهش می‌دهد. خوردن روزانهٔ ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C از چند روز پیش از شروع قاعدگی تا پایان آن مفید است (ویتامین C را هم با اجازهٔ پزشک معالج مصرف کنید.)

√ برای درمان قاعدگی شدید حتما به اندازه کافی غذا بخورید. رژیم غذائی شما باید به اندازهٔ کافی ویتامین‌های B و آهن داشته باشد. ویتامین B۱۲ و اسید فولیک از مواد ضروری برای حفظ ساختار و حجم خون هستند. آهن برای ساختن هموگلوبین (که یکی از اجزای اصلی خون است) لازم است.

 

بازدید : 264
جمعه 3 مرداد 1399 - 1:10